wtorek, 9 września 2014

ALTERNATYWA DLA FAST-FOODÓW #1 - NUGGETSY

Staram się wraz z całą rodziną żyć aktywnie i odżywiać zdrowo, ale wiadomo, że nie wykluczę zaraz z diety mnóstwa produktów powszechnie uznawanych za nie będące fit, w końcu np. taka czekolada, choć będąca w jednej z najbardziej krytykowanych artykułów spożywczych - słodyczach, dostarcza organizmowi cennych składników. Poza tym dietę dostosowuje się też pod tryb życia, biegając mogę sobie pozwolić na spożywanie węglowodanów przed treningiem, jako "paliwo". Trzeba jeść "z głową" i pilnować, by dieta była zbilansowana, bo cukrów i tłuszczy w stosownych ilościach organizm też potrzebuje.

źródło/source: http://en.wikipedia.org/wiki/Chicken_nugget
Kto z nas nie lubi od czasu do czasu wyskoczyć do KFC, Burger Kinga czy choć by pizzerii? Tak, przyznaję się, lubię tego typu jedzenie, dlatego pozwalam sobie czasem na nie, ale głównie w wersji alternatywnej - domowej roboty, bo wtedy przynajmniej wiem co jem. Dla tych, którym również się taka słabość przytrafia - przepis na nuggetsy (dla dorosłych, bo danie smażone).

Składniki:
  • 3 szklanki mleka
  • 1 jajko
  • mąka
  • płatki kukurydziane
  • piersi z kurczaka
  • przyprawa do kurczaka lub zestaw ulubionych przypraw do drobiu
  • olej do smażenia

Przygotowanie:
  1. Pierś z kurczaka kroimy na mniejsze kawałki, o wymiarach takich, jakie maja mieć nasze nuggetsy, wrzucamy do miski i dodajemy przyprawę do kurczaka (lub własny sprawdzony zestaw przypraw). Dokładnie mieszamy by rozprowadzić przyprawy, przykrywamy miskę (lub zabezpieczamy filią spożywczą) i odstawiamy do lodówki.
  2. Odmierzamy 3 szklanki mleka, dodajemy jajko, a następnie miksujemy dosypując mąkę - w takiej ilości, by konsystencja ciasta była nieco gęstsza niż naleśnikowego (będziemy w nim maczać nuggetsy przed panierowaniem).
  3. Płatku kukurydziane przesypujemy do woreczka i rozdrabiamy dowolną metodą - tłuczkiem, pięścią, wałkiem. Do tego punktu spokojnie można zaangażować swoją pociechę, pod warunkiem, że bardziej od rozdrabniania nie interesuje jej rozdarcie woreczka. ;P
  4. Wyciągamy miskę z kurczakiem z lodówki, maczamy kawałki mięsa w cieście, obtaczamy w rozdrobnionych płatkach kukurydzianych i smażymy na głębokim oleju jak placki ziemniaczane (koleżanka testowała mój przepis we frytkownicy i twierdzi, że też jest ok).

PS. Ja z reguły zużywam prawie litr mleka, ponieważ rozcieńczam nim ciasto pozostałe po panierowaniu i przygotowuję naleśniki w wariancie "na słono" np. z szynką i żółtym serem. :)

10 komentarzy:

  1. Napewno dużo zdrowsze, ale ja bym się nie pokusiła o smażenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dla siebie i męża tak (inaczej musiałabym wywalić z diety placki ziemniaczane i wszelkiego rodzaju kotlety), dla synka jeszcze nie.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Potwierdzam. :) I na pewno zdrowszy nawet od tych mrożonych z marketu. ;)

      Usuń
  3. Smaczny, sama czasami jak mam ochotę na coś niezdrowego wolę zrobić to samo w domu oprócz nuggetsów lubię też domowe burgery:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I domową pizzę. ;D Tutaj, niestety, ciągle szukam przepisu na dobre ciasto. Ktoś, coś? ;D

      Usuń
  4. znam podobny przepis i uważam, że nugetsy z niego smakują pysznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze się spotkałam z wersją, gdzie mieli się w maszynce mięso drobiowe, potem "zagęszcza" podobnie jak na kotlety mielone (jajko, bułka, bułka tarta) i to panieruje, ale moim zdaniem szkoda sobie roboty dokładać. ;P

      Usuń
    2. to ja znam, że pierś moczymy w jogurcie naturalnym z przyprawami później panierka z rozdrobnionych płatków i do piekarnika fru :)

      Usuń