wtorek, 15 lipca 2014

MAMA SIĘ DOKSZTAŁCA

Jestem zdania, że uczymy się przez cale życie - a to nowych przydatnych umiejętności, a to sposobów reagowania na różne sytuacje. Idąc na urlop macierzyński/wychowawczy, jeśli umiemy zorganizować swój czas czas, to mamy w wolnych chwilach szansę na dokształcanie się.

źrodło/source: http://dobrycad.pl
Niedawno znajomy korzystający z programu ZWCAD (taki braciszek AutoCADa) dostał zaproszenie na bezpłatne seminaria dostępne nie tylko dla osób posiadających wspomniany program, ale i innych. Zapraszam więc mamy z wykształceniem typowo technicznym (ale i inne, jeśli są zainteresowane) do zapoznania się harmonogramem seminariów, gdyż w szkoleniach z ZWCADa można wziąć udział online, wygospodarowując około godzinki w swoim grafiku. Nie nauczą one nas oczywiście od razu biegłej obsługi programu, ale dadzą dobry punkt wyjścia.

Spośród wymienionych w harmonogramie warsztatów jak dotąd miałam okazję wziąć udział w tych dotyczących ZWCAD Architecture, ale na nich nie zakończę. Na podstawie czwartkowych szkoleń opowiem troszeczkę o przebiegu takiego webinarium, jego dodatkowych (w tym akurat przypadku) korzyściach, jak i o samym programie.

Szkolenie zaczyna się o określonej godzinie i tak też trzeba się zalogować w sieci przy pomocy linku wysłanego przez osobę prowadzącą na minimum godzinę przed rozpoczęciem webinarium. Polecam jednak nie robić tego na ostatnią chwilę, gdyż (na pewno za pierwszym razem) zostaniemy automatycznie poproszeni o zainstalowanie specjalnej wtyczki, która usprawni łączność między osobą prowadzącą a uczestnikami warsztatów, pozwoli również wykładowcy udostępnić wszystkim widok swojego pulpitu i sprawniejsze tłumaczenie obsługi kwestii programowych (można ją odinstalować po szkoleniu). W praktyce efekt wygląda np. tak:

źródło/source: zrzut ekranu webinarium, widok ekranu osoby prowadzącej
Powyższy zrzut ekranu przedstawia widok udostępniony nam przez osobę prowadzącą (dokładnie to co miała na swoim monitorze) i mogliśmy na bieżąco obserwować jej poczynania, nie mogliśmy jednak w nie ingerować i przeszkadzać. Jedynie panel widoczny u góry pozwalał nam na ograniczone interakcje, np. na włączenie/wyłączenie mikrofonu, otworzenie okna czatu czy listy obecnych. Z opcji Annotate nie miałam okazji korzystać. ;)

Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne są przede wszystkim sprawne głośniki/słuchawki, aby słyszeć  wypowiedzi osoby prowadzącej, mikrofon przydaje się do wygodnego i szybkiego zadawania pytań (poza tymi momentami jest wyłączany, by nie powodować zbędnych szumów). Jeśli nie posiada się mikrofonu - nic straconego, można zadawać pytania poprzez formularz czatu.

Muszę przyznać, że prowadząca jak na dość ograniczony czas dokonała całkiem niezłej prezentacji programu i jego obsługi - oczywiście jak dla osoby początkującej, bo wszystkich możliwości nie dałoby się zawrzeć w niewiele ponad godzinnym szkoleniu. Program ZWCAD Architecture jest dedykowany (jak można domyśleć się po nazwie) architektom i usprawnia projektowanie wszelkiego rodzaju budynków i pomieszczeń, wiele elementów mając już praktycznie gotowych. Pozwala też na bieżąco oceniać swoją pracę przechodząc do widoku 3D. Muszę przyznać, że pozytywnie mnie zaskoczył, bo znacznie przyspiesza projektowanie. Dodatkowo można zakupić do niego specjalną nakładkę "Artisan" do szybkiego renderingu obrazu 3D projektowanego budynku (w łatwy sposób pozwala na wykonanie realistycznej wizualizacji modelu - prawie jak na zdjęciu). Jeśli któraś z odwiedzających mnie mam pracuje w tej branży (lub planuje) to zapraszam na stronę organizatora szkolenia i pobranie ZWCAD Architecture 2014 na 30 dni bez zobowiązań (pozostałe warianty ZWCADa również są dostępnie w darmowej 30-dniowej wersji). Polecam również zapisanie się na szkolenie online (jeśli jeszcze będzie) lub przejrzenie bloga "Jak rozpocząć pracę w ZWCAD Architecture". Muszę dodać, że program ten jest kompatybilny z plikami AutoCADa jednak jest tańszy, a uczestnicy wspomnianych szkoleń online mogą liczyć na specjalną atrakcyjniejszą cenowo ofertę.

POLECAM i zachęcam do korzystania ze szkoleń online :)

8 komentarzy:

  1. jestem zwolennikiem technologi, która służy ludziom:) Mamy nieograniczone możliwości, trzeba ich szukać i być cierpliwym w poszukiwaniach:) nie jestem "techniczna" więc nie skorzystać, ale z pewnością są Mamy, które ucieszy ta informacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoleń online jest cale mnóstwo, więc jak się poszuka, to każdy zawsze znajdzie coś dla siebie w zależności od potrzeb i zasobności portfela, bo nie wszystkie są bezpłatne. A to, że nie muszę wychodzić z domu i załatwiać opieki dla syna jest super, bo niezbyt mam go z kim zostawić. ;)

      Usuń
  2. Bardzo fajna sprawa. Ja zapisałam się na angielski B1 - w kwestii przypomnienia. Nie robię go online. ale moje dziecko i tak teraz woli kolegów w piaskownicy :) Te dwie godzinki tygodniowo to zawsze coś, zawsze warto się dokształcać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja moje języki obce, a przynajmniej angielski też muszę odświeżyć, ale mam okazję przez Skype. :) Może jak znajdę dobrą, sprawdzoną opiekunkę, to zdecyduję się na naukę poza domem - takie zajęcia bez dzieci, bo na warsztaty dla mam bez problemu można malucha zabierać. :)

      Usuń
  3. A to Ty jednak architektka? No proszę. Ja z ZWCADem mam złe wspomnienia, mam go w biurze (ale standardowego) i troszkę czasem szaleje... Sama korzystam z BricsCada. Samego Autocada nauczyłam się sama z tutoriala, bo na studiach takich zajęć to nie ma :P Teraz z racji przymusowego ograniczenia do domków jednorodzinnych, chcę nauczyć się Revita i to jest misja na ten rok :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie - ja siedzę w projektowaniu innego rodzaju - związanym z inżynierią środowiska np. rekultywacja wyrobisk poeksploatacyjnych czy przydomowe oczyszczalnie ścieków dla budynków bez możliwości przyłączenia do kanalizacji. Bardziej czekam na kolejne szkolenia, ale na te z ZWCAD Architecture poszłam po pierwsze, żeby zobaczyć jak takie szkolenia będą wyglądać (bo już z różną formą się spotkałam) no i z ciekawości, co więcej ma taki program i czy inwestować w niego, czy w zwykłą wersję. :)

      Powiem Ci szczerze, że więcej nauczyłam się w pewnych kwestiach na szkoleniach online czy różnego rodzaju stażach, kursach, pomocy ojcu, niż na studiach. Dlatego tak staram się zachęcać do samorozwoju i nie "przespania" macierzyńskiego. :)

      Usuń
    2. Dobrze wiedzieć. Jak będę miała coś podobnego do zrobienia, to się odezwę :) ja juztrochę przespałam, ale to z powodu robienia zrywowych projektów. No i ja mam z Zofią cały dzień, więc do bloga mogę zajrzeć, ale coś poważniejszego wymaga wiele wysiłku. Tym bardziej, że ta cwaniara zawsze wyczuje, kiedy matka robi coś zarobkowego albo pilnego :P

      Usuń
    3. Oj, ja też mam z synem cały dzień, a muszę ogarnąć dziecko, psa, dom (w tym obiad), pracę zawodową w domu i jeszcze znaleźć czas na swoje potrzeby (treningi, nauka, przyjemności, bloga). Mąż, niestety praktycznie całymi dniami w pracy, a dla nas ma w zasadzie pół soboty i niedzielę. Dlatego ciągle powtarzam swoje przekonanie, że wszystko jest kwestią właściwej organizacji czasu i ustalenia priorytetów, i jeśli ktoś na coś nie ma czasu, to czasem wynika z tego, że podświadomie nie chce mieć. :P Miałam tak np. jak z powodu poważnego przeziębienia wypadłam z rytmu ćwiczeń. ;D

      Usuń