wtorek, 17 czerwca 2014

MAMA W FORMIE: SEKSOWNE NOGI

Temperatury coraz częściej pozwalają na odsłanianie większych partii ciała, a tymi, które prezentujemy zaraz po ramionach z reguły są nogi. Zachęcam więc każdą mamę do znalezienia odrobiny czasu dla siebie na zestaw Sexy Leg Workout, który nie tylko poprawi wygląd naszych nóżek, ale również wzmocni ich mięśnie i przygotuje do wakacyjnych wypraw.

źródlo/source: http://www.tumblr.com/tagged/tribesports
Powyższy schemat przedstawia 15-minutowy zestaw ćwiczeń, a dobra wiadomość jest taka, że mięśnie nóg nie są jedynymi zaganianymi w jego trakcie do pracy. W dalszej części postu znajdziecie istotne informacje odnośnie ćwiczenia SQUAT, bo wiele osób wykonuje je nieprawidłowo.

Jak powtarzałam już parokrotnie - ważne, żeby nie zapomnieć rozgrzać się przed każdym właściwym treningiem, ja czasem do tego celu wykorzystuję np. spacer z dzieckiem.

źródło/source: http://www.pecsma.hu/abszolut-no/randi/formazd-a-labad-leggings-kompatibilisre/
Bardzo duże znaczenie dla ćwiczeń ma właściwa postawa przy ich wykonywaniu - jak widać na załączonym zdjęciu (lepiej niż na schemacie) nogi powinny być lekko rozstawione (na szerokość ramion). Napinając mięśnie brzucha obniżamy ciało wypychając do tyłu biodra. Wytrzymujemy kilka sekund w pozycji, w której nasze uda są równolegle do podłogi, po czym wracamy do pozycji wyjściowej. Podstawowe zasady dobrze ilustruje poniższe zdjęcie.

źródło/source: http://www.fitwirr.com/exercise/Squat/#.U6CZ47E7mo8
Jak widać, jeśli wolicie, możecie wykonywać to ćwiczenie ze skrzyżowanymi ramionami. Ważne, żeby pamiętać, że nie chodzi o samo kucanie i wyprost, jak wyglądało większość wykonywanych w szkole przysiadów. Powodzenia.

8 komentarzy:

  1. Moje nogi na pewno nie są seksowne :D i załamałam się jak ubrałam krótkie spodenki :D

    P.S. wyjazd w trójkę raczej odpada :( a tak bym chciała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odrobina ćwiczeń i będą. ;D

      PS. Wyjazd w trójkę może być choćby i jednodniowy np. na niedzielę. Albo wypad do jakiegoś parku wodnego, zoo, czy zwyczajnie na piknik w parku - z dala od podłóg, garów, prania i pracy zawodowej. :)

      Usuń
    2. To taka odskocznia mi się szykuje 19 lipca :) ahhh czekam z niecierpliwością :D

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że wypoczynek się uda. :)

      Usuń
  2. Ja mam taki fitness przy dwójce dzieci, koniach i pracach polnych że kiedy patrzę na te ćwiczenia to widzę totalną abstrakcję :) I pomyśleć że kiedyś biegałam dla biegania, chodziłam na fitness i siłownię tylko po to aby być w formie a teraz wszystko się dzieje przy okazji :)

    http://kusiatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prac polnych nie zazdroszczę, wiem że są tacy, którzy to lubią, ale ja na samą myśl o konieczności grzebania w ziemi dostaję białej gorączki. ;D Za to koni troszkę zazdroszczę, miałam krótki epizod życiowy z jazdą konną, ale tak się poukładało, że pozostał epizodem. :) Najważniejsze, żeby trzymać formę, aby nie "zdziadzieć" i być dobrym przykładem dla tego kolejnego pokolenia, które wychowujemy, a sposób jaki obierzemy to nasz wybór. :)

      Usuń
  3. Z doborem ćwiczeń w zestwie sexy leg workout należy wybierać ostrożnie - pamiętajmy, że każda z nas ma różną budowę ciała i w różny sposób ukształtowane mięśnie. Nie dla każdego będzie zatem cały zestaw i możemy skończyć nie z sexy legs a z Hulk's legs:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele też zależy od celu jaki chcemy osiągnąć, dlatego ćwiczenia znajdziemy różne - od takich do wzmacniania mięśni po te, które mają tylko modelować sylwetkę. Wiele z tej drugiej kategorii ma Tracy Anderson, choć nie da się ukryć, że i przy nich pracujemy nad mięśniami. Wystarczy chociażby przyjrzeć się Madonnie. :)

      Usuń