niedziela, 13 kwietnia 2014

BŁYSKAWICZNA SAŁATKA Z ŁOSOSIA

Budująca Mama ogłosiła na swoim blogu konkurs na sałatkę, a ponieważ planowałam się z Wami podzielić przepisem na błyskawiczną sałatkę, która nie tylko doskonale pasuje do Wielkanocnego stołu, ale i do zimnej płyty np. imieninowej imprezy, zdecydowałam się na połączenie obu tych rzeczy. :)

http://budujacamama.blogspot.com/2014/04/zapenij-miske-budujacej.html
źródło/source: http://budujacamama.blogspot.com
Zapraszam wszystkich do uczestnictwa w konkursie, bo Budująca szykuje w nagrodę jakieś niespodzianki, a kto z nas niespodzianek nie lubi? Zapraszam również do dalszej części postu - po przepis. :)

Składniki:
- ok. 300g łososia wędzonego (na zimno)
- 10 jaj
- puszka kukurydzy
- szczypior/dymka
- majonez
- jogurt naturalny

Przygotowanie:
W kubku przygotowujemy mieszankę majonezu z jogurtem (w proporcjach nam odpowiadających). Odsączamy na sitku kukurydzę, a w międzyczasie siekamy jajka (najszybciej takim przyrządem do krojenia w plastry, a te po kilka na raz na pół) oraz szczypior lub dymkę. Tak przygotowane produkty układamy w misce warstwami po połowie (lub 1/3 jeśli ktoś woli) składników na każdą warstwę, kolejno: jajka, wędzony łosoś (najlepiej nie kroić tylko porwać w kawałeczki palcami), kukurydza, sos majonezowo-jogurtowy (w ilości nam odpowiadającej), szczypior/dymka. Ostatnia warstwa dymki/szczypiorku będzie zarazem ładną dekoracją.

Prawda, że szybko? Nie trzeba doprawiać, ani nawet mieszać.



PS. Sałatka wygrała w konkursie. Dziękuję. :)

8 komentarzy:

  1. Super przepis :) a nie korzystasz z takiego o siteczka do krojenia jajek i innych warzyw ugotowanych? To jeden z moich ulubionych przedmiotów w kuchni :) http://tnij.org/jajcara sałatka oldschoolowa w 10 minut leci :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam tylko do sałatki z gotowanych warzyw, a tę robię niezwykle rzadko, bo zwyczajnie od dzieciństwa zdążyła mi się przejeść. ;D

      Usuń
  2. ciekawa jestem, czy łosoś grillowany tez by się sprawdził..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam. Ale ostatnio korciło mnie wypróbować z łososiem wędzonym metodą "na ciepło".

      Usuń
    2. Ja muszę koniecznie spróbować z tym wędzonym:)

      Usuń
    3. Z łososiem wędzonym metodą "na zimno" jest super - sprawdzona. Z tym wędzonym na ciepło mam zamiar spróbować, ale na święta wolę nie eksperymentować i podać sprawdzony wariant. ;D

      Usuń
  3. po przeczytaniu przepisu nie mogę nie spróbować:):)

    OdpowiedzUsuń