środa, 5 lutego 2014

MAMA DORABIA

Zapewne wiele mam na macierzyńskim/wychowawczym ma ochotę dorobić sobie nieco grosza do budżetu domowego, który nierzadko staje się bardziej napięty wraz z pojawieniem się dziecka/dzieci. Nie każda chce od razu rejestrować działalność, bojąc się ryzyka, ponieważ wiąże się to z pewnymi kosztami stałymi w miesiącu, niezależnymi od tego ile się zarobi (i czy w ogóle się zarobi). Czy istnieje zatem inne rozwiązanie?

http://seve.com.pl/tag/pieniadze/
Na rynku istnieje wiele firm umożliwiających dorobienie sobie bez konieczności założenia swojej firmy, jednak jeśli pragnie się je wykorzystać do zarabiania większych pieniędzy, porównywalnych do pracy na etacie, niezbędne będzie większe zaangażowanie i nierzadko własna działalność będzie już wymagana. W dalszej części przedstawię te, z których korzystam ja lub znajome mi mamy.

1. CupSell.pl - koszulkowa strona internetu
Dość ciekawa inicjatywa dla kreatywnych, zwłaszcza tych uzdolnionych artystycznie - tworzymy własne projekty koszulek, wiadomo - im ciekawszy, tym większa szansa na sprzedaż dużej ilości. Sprzedajemy je przez założenie konta i sklepu na wspomnianej witrynie oraz dodanie tam projektów. Aha - jeszcze reklama: na Facebooku, blogu, stronie internetowej. I już. Produkcją i wysyłką zajmuje się strona, a nam pozostaje liczyć zarobione pieniążki, nawet jeśli mniejsze niż gdybyśmy sami się zajmowali wszystkim od początku do końca, ale patrząc na to ile z naszych barków zdejmuje CupSell.pl (m.in. ryzyko, że zostaniemy z setką koszulek zamiast pieniędzy), to całkiem nieźle. TUTAJ znajduje się blog witryny, na  którym znajdziecie wiele przydatnych informacji.

2. Rękodzieło
Masz dar w dłoniach, które potrafią wyczarować cuda? Allegro czeka na Twoje arcydzieła: oryginalne czapeczki, szaliki, rękawiczki, ciepłe skarpety czy sweterki robione na drutach lub szydełkiem, ozdoby do włosów, opaski, spinki, toczki, ciekawie przerobiona nigdy nie założona bluzka, ręcznie robiona biżuteria, wymieniać można w nieskończoność. Ryzyko - może się nie sprzedać, ale jeśli robisz produkty dla dzieci, Twój maluch zapewne ucieszy się z wyjątkowej czapeczki, a Ty zaoszczędzisz pieniądze, które wydałabyś w markowym sklepie. Sama żałuję, że do tego typu rzeczy mam dwie lewe ręce i całkowity brak cierpliwości, więc chcąc coś ciekawego muszę polować właśnie po Allegro.

Jest to jedna z najbardziej znanych firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią (kosmetyki, akcesoria kosmetyczne, biżuteria i dodatki, produkty wellness) oraz MLM (muliti-level marketing, marketing wielopoziomowy). Ja swoją przygodę z Oriflame zaczęłam tylko dlatego, że chciałam mieć możliwość kupowania taniej kosmetyków wysokiej jakości, które uwielbiam, szybko przekonała się do nich moja rodzina, a z czasem coraz większy krąg znajomych i tak jakoś pozostałam w sferze sprzedaży bezpośredniej. To akurat przychodzi mi z łatwością, bo cóż trudnego w poleceniu czegoś, z czego jest się bardzo zadowolonym? Na zabawę w pozyskiwanie nowych konsultantów niezbyt mam czas przy innych zajęciach, ale sama sprzedaż pozwala mi zarobić przynajmniej na swoje kosmetyki. Minus - Oriflame ma zakaz konkurencji, a więc nie można jednocześnie byc konsultantką ich i np. FM Group.
Jeśli ktoś jest skłonny poświęcić więcej swojego czasu na rozwijanie swojej "struktury", to ma szansę na znacznie większe pieniądze oraz na premie za osiągnięcie danego wyższego poziomu.

Kolejna firma zajmująca się sprzedażą bezpośrednią (oraz również MLM), założona we Wrocławiu przez Artura Trawińskiego, a więc produkt rodzimy. Niewątpliwą zaletą tej firmy jest bardzo szeroki asortyment: znajdziemy tu całe bogactwo perfum, kosmetyków w pasującej linii zapachowej, kolorówki (kosmetyków do makijażu, w większości mineralnych i nieuczulających), ale również środki czystości do domu i samochodu, kosmetyki dla zwierząt, telefonia komórkowa, a niedawno dołączyły również kawy. Można więc trochę przyoszczędzić kompletując sobie artykuły niezbędne w domu, dość łatwo też je sprzedać (kto nie potrzebuje np. płynu do szyb?) a produkty te miałam okazję testować i są bardzo dobrej jakości. Gdyby przyjaciółka nie była przedstawicielką FM-u miałabym ciężki zgryz, czy nie zrezygnować na ich rzecz z Oriflame. ;)
Tutaj podobnie jak w Oriflame, poświęcając więcej czasu na budowanie swojej struktury można zarobić większe pieniądze, również są premie za osiągnięcie wyższego poziomu, w tym rzeczowe, np. samochód, ale sama sprzedaż bezpośrednia, czy zakupy dla siebie to już oszczędności czy drobne wpływy do budżetu.
 
Jest znacznie więcej firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią (nierzadko kuszące super zarobkami), ale podaję te Oriflame i FM Group jako sprawdzone, długo funkcjonujące na rynku i oferujące dobre i przydatne produkty (a nie rzeczy w stylu "magiczna" woda, która działa cuda). Wiem, że swoje zwolenniczki ma też Avon, ale ponieważ mnie jego produkty w żaden sposób nie urzekły (co nie znaczy, że uważam je za złe), nie rozwijam wątku, bo nie znam ich za dobrze.

Będę się starała rozwijać temat wraz z natrafianiem na kolejne sposoby i firmy umożliwiające dorobienie sobie paru złotych.

4 komentarze:

  1. Próbowałam kiedyś z oriflame, ale teraz nie mam podaży :/ Ciekawa opcja z tymi koszulkami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam gorszy okres z Ori, między innymi gdy nie miałam nawet jak znajomym katalogu podrzucić, bo czułam się tak fatalnie, że niewiele brakowało, a zaczęłabym rozważać wyprowadzkę do toalety. ;D

      Usuń
  2. Ja próbuję obecnie w FM całkiem nieźle idzie ale głównie otrzymuje się coś w gratisie niż cokolwiek dostaje od ręki:) Mnie też zainteresowały te koszulki. Podczas ciąży miałam więcej czasu więc szkicowałam być może parę z nich jest naprawdę ciekawych :) Dobry pomysł podsunęłaś::)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze "coś w gratisie" to coś, czego nie musiałaś kupić, czy to sobie, czy komuś, a więc zaoszczędzone pieniążki w budżecie domowym można wydać na coś innego. ;)

      Pochwalcie się dziewczyny, jeśli się zdecydujecie, pod jaką nazwą szukać Waszych sklepików. :)

      Usuń