piątek, 28 lutego 2014

LIEBSTER BLOG AWARD

Spotkało mnie wyróżnienie ze strony trzech bloggerek, w postaci nominacji do Liebster Blog Award. Przyznaję, chciałam się wymigać, ale słowo się rzekło i po trzeciej nominacji dołączam do zabawy promującej nowe blogi. ;)

 "Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia.
Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała.
Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań.
Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."


Nominacje otrzymałam od trzech mam:
- Ani - autorki bloga Petit garçon et sa maman
- Budującej Mamy - autorki bloga Budująca Mama
- p. auliny - autorki bloga Zakochana Zdrowa Mama
Oraz nieco później od:
Anny Zugaj - autorki bloga NieIdealnaMatka
Anny K - autorki bloga Mloda żona i matka
 -Akuuku - autorki bloga Akuuku
A jeszcze później od:
- Karoliny - autorki bloga Zuzinkowy Świat
- Kasi Osieckiej - autorki bloga Perypetie Matki Prowincjonalnej
- Karoliny - autorki bloga Momenty z życia
Dziękuję za wyróżnienie. :)

Zanim odpowiem na zadane mi pytania podam swoje nominacje do Liebster Blog Award, a są to następujące blogi (szkoda, że nie mogłam nominować tych które mnie nominowały, bo znalazłyby się na poniższej liście):
1. Aktywną mamuśką być... - blog mamy biegaczki, aktywnej mamy, której macierzyństwo nie pozbawiło jej pasji, jaką jest bieganie
2. Try2Fit - blog mamusi z misją, którą określam mianem "jeszcze założę to bikini po ciąży" ;)
3. NieIdealnaMatka - blog młodej, aczkolwiek dojrzałej do swej roli, mamy samodzielnie wychowującej synka
4. SUPER DZIECIACZKI - prócz tradycyjnego blogowania niesamowity projekt blogowy: Dzieje przodków (powodzenia w projekcie, pomysł super)
5. Matka po raz pierwszy - blog mamusi na finiszu ciąży o magicznych dłoniach, których dzieła można podziwiać TUTAJ
6. Mama w glanach - blog dla alternatywnych rodziców prowadzony przez "małą, wredną i rudą" gotycką mamę 
7. Mama Bajtla - kolejna młoda wielofunkcyjna i samodzielna mama łącząca macierzyństwo i studia
8-10. Pozycje których nie mogę nominować, bo mnie nominowały, ale niech wiedzą, że doceniam ich działalność z mamusinej blogosferze. Wiem, że to małe oszustwo, ale czasem tak trzeba. :P Na pytania musicie mi odpowiedzieć w komentarzu, ale przynajmniej nie będziecie musiały smarować kolejnego postu o LBA. ;)
I jako jedenasty blog, który na pewno ma więcej odsłon od mojego, ale jest warty uwagi, bo jego autorka wykonuje kawal naprawdę dobrej roboty, więc jak ktoś jeszcze nie zajrzał, to zapraszam: Blog domowy | Mamolka

Pytania dla Was:
1. Dlaczego blog i dlaczego taka tematyka?
2. Ile dzieci chciałabyś mieć?
3. Co macierzyństwo zmieniło w Twoim życiu?
4. Co dziecko/dzieci zmieniło/y w Twoim życiu?
5. Jakie są Twoje największe pasje?
6. Co robisz by je (te pasje) realizować?
7. Ojciec powinien być...
8. Dla mojego dziecka/dzieci najbardziej pragnę...
9. Za najprzydatniejszy zakup dla dziecka uważam...
10. Nigdy nie wychodzę z domu bez...
11. Moja garderoba byłaby niepełna bez...

Pytania 3 i 4 może są podobne, ale jednak nie o to samo chodzi. :)



*  * *

OK, skoro już tu dotarliśmy, możecie przeczytać jak odpowiadałam na zadane mi pytania. 

Zestaw Ani:
1. Blogowanie to Twój sposób na...?
Podzielenie się swoimi poglądami, pasjami i apetytem na aktywne życie (marnotrawienie czasu jest bardziej męczące od jego aktywnego spędzania); zmotywowanie do zadbania o siebie i swoje potrzeby, no i szansa na poznanie innych fajnych mamusiek :)
2. Macierzyństwo to dla Ciebie...?
Niesamowite spełnienie, szczęście, akumulator energii i motywator do wszystkiego co robię, morze miłości, ciągłe zmiany i niespodzianki, cieszenie się z drobiazgów, lekcja cierpliwości, wyrozumiałości i zorganizowania. To pełniejsze życie od tego które wiodłam, bo nic nie straciłam, a zyskałam więcej niż da się opisać słowami.
3. Ulubione danie?
Spaghetti carbonara
4. Gdy o niczym nie myślisz, myślisz o...?
Cały czas o czymś myślę, planuję, więc jeśli o niczym tzw. konstruktywnym, to chyba najczęściej o... górach. ;D Kocham góry. :)
5. Najpiękniejsze wspomnienie?
Staram się, by było ich jak najwięcej, ale jak dotąd najpiękniejszym był moment, w którym pierwszy raz zobaczyłam synka. Położna zbliżyła go do mojej twarzy i przestał płakać, jak zaczęłam do niego mówić. :)
6. Za co lubisz siebie?
Ja siebie nie lubię - ja siebie kocham. Każda kobieta powinna siebie kochać, a nie tylko lubić lub, o zgrozo, tylko akceptować. :) A w sobie najbardziej lubię upór w dążeniu do realizacji marzeń.
7. Jakie słowa najczęściej powtarzasz swojemu dziecku?
Na chwilę obecną: "Kocham Cię"
8. Twój największy atut?
Upór i wysokie poczucie własnej wartości (co zarazem bywa i wadą)
9. Co daje Ci najwięcej radości?
Kto? Rodzina - synek, mąż, rodzice, rodzeństwo, babcie... Co? Realizacja pasji
10. Co dziecko zmieniło w Twoim życiu?
Synek nauczył mnie większego zorganizowania i zmienił "ścieżkę kariery" na lepsze.
11. Kiedy patrzysz w lustro, widzisz...?
Szczęśliwą i zadbaną matkę, żonę, kobietę

Zestaw Budującej Mamy:
1. Pora dnia, którą lubisz najbardziej?
Wieczór, zdecydowanie, najlepiej późny wieczór
2. Dlaczego taka nazwa bloga?
PasjoMatka - bo taka ze mnie matka pasjonatka, a "macierzyństwo z pasją", bo takie jest moje  ;D
3. Ulubiona potrawa?
Spaghetti carbonara
4. Jaki jest Twój cel?
a) pozostać sobą, być dobrą żoną i matką, wychować dziecko/dzieci na dobrych i uczciwych ludzi;
b) taki na najbliższy rok: przebiec maraton
5. Kawa czy herbata?
Głupie pytanie :P I to, i to, zależnie od pory dnia i dodatków
6. Ulubiony zespół/muzyk?
Blind Guardian (ciekawe ile osób uruchomi google), ulubiony utwór:
 
7. Kocham moje dziecko/dzieci, bo ...
Bo ponieważ :P Po prostu kocham, najmocniej na świecie. :)
8. Zacząłem blogować, bo?
...natchnęła mnie moja Mama i denerwowało mnie biadolenie, że dziecko jest przeszkodą w realizacji pasji i stereotyp, że matka musi byc zmęczona i zaniedbana.
9. Najulubieńszy blog?
te ciekawe
10. Najlepszy wierszyk, który czytasz, mówisz swoim dzieciom?
"Stefek Burczymucha" Konopnickiej
11. Sposób na zabawę z roczniakiem.

Dowiem się za 3 miesiące, bo wszystko się zmienia jak w kalejdoskopie. Nie zmieni się na pewno jedno - nadal będę mu dużo czytać. :)

Zestaw Pauliny:
1. Kapcie czy boso?
Gdy tylko można - boso, prędzej wyjdę boso na podwórko niż na basen miejski ;P
2. Jaki jest według Ciebie film wszech czasów?
Zielona Mila
3. Co Cię natchnęło do założenia bloga?
Moja Mama, matki biadolące na ciężar macierzyństwa i stereotypowe przekonania panujące w społeczeństwie i oczekiwane od matek
4. Czym zajmujesz sobie wolne chwile?
Realizacją pasji (a tych trochę jest) i planami na przyszłość
5. Góry czy morze?
Jasne, że góry!
6. Gdybyś była pewna, że czeka Cię powodzenie to co byś zrobiła?
Jakbym działała tylko będąc pewną powodzenia, to nic bym nie robiła. Pewności nie ma nigdy, więc po prostu trzeba przestać się bać porażki, działać i samemu sięgać po swoje cele i marzenia.
7. Jakiego momentu w swoim życiu nie oddałabyś za nic na świecie?
Swoich narodzin - bez nich nie przeżyłabym wszystkich pięknych chwil, które przeżyłam (i nie odniosła porażek, które mnie czegoś nauczyły). :)
8. Co było pierwsze - jajko czy kura?
Na początku był chaos...
...i tak już zostało. ;)
9. Najbardziej szalona chwila to...?
 ...coś, co daje niezły zastrzyk adrenaliny i energii.
10. Twoje przezwisko z dzieciństwa to...?
 Wiedźma :P
11. U innych cenię...
Pasje i ich realizowanie, apetyt na życie i szczerość

A teraz wisicie mi przepis na domowej roboty spaghetti carbonara. :P

Oraz bonusowo jeszcze kolejne zestawy pytań:

Zestaw Anny Z:
1. Twój przepis na szczęście?
Mieć kochającą rodzinę, realizować swoje pasje, sięgać po swoje marzenia i nigdy, przenigdy się nie poddawać
2. Sposób na udane macierzyństwo?
Nie zapominać o swoich potrzebach - w końcu szczęśliwa i zrelaksowana mama to również ciepła, pozbawiona napięć i frustracji, atmosfera w domu, a co za tym idzie - spokojne i szczęśliwe dziecko :)
3. Skąd czerpiesz energię na każdy dzień?
Ze swoich marzeń, podładowywanych wsparciem najbliższych oraz z faktu, że mam cudowną rodzinę
4. Jak twoje życie zmieniło macierzyństwo?
Wymogło większe zorganizowanie, dorzuciło nowe priorytety i spowodowało odejście od dawnej pracy oraz wybór całkiem innej ścieżki kariery.
5. Sposób na relaks?
Realizacja pasji, weekend z całą (rodzice, rodzeństwo, babcie) rodziną
6. Gdybyś mogła kogoś lub coś zabrać na bezludną wyspę kto by to był lub co?
Zostałabym z najbliższymi, a na bezludną wyspę wysłałabym osoby próbujące uprzykrzać mi życie :P
7. Ulubiona książka?
To jak prosić matkę kilku dzieci o wybranie tego najukochańszego! :C
8. Przedmiot bez, którego nie obejdę się na co dzień to.
Telefon
9. Szpilki czy adidasy?
Glany na koturnie nade wszystko, a potem zależnie od stroju: Reebok EasyTone, japonki, klasyczne buty/sandałki na obcasie, szpilki
10. Najbardziej przydatna rzecz, bez której sobie nie poradzisz?
Pieniądze, z nimi kupię całą resztę mi potrzebną ;p
11. Jaką kobietą jesteś?
Ambitną, upartą, świadomą swojej wartości, ceniącą swoją (i bliskich) prywatność, nieco wredną i sarkastyczną; dla rodziny i przyjaciół kochana, z reguły spokojna i łagodna, ale niech ktoś ruszy bliskich mi ludzi...

Zestaw Anny K.:
1. Jesteś szczęśliwa?
TAK! ^^
2. Wymarzone wakacje?
Aktywne, najlepiej w Bieszczadach. Tak - KOCHAM BIESZCZADY!
3. Czy czujesz się spełniona?
Jako żona tak, jako matka również, choć chciałabym mieć co najmniej dwójkę dzieci. :)
4. Doceniasz to co masz?
Tak, to że zawsze mam apetyt na więcej nie oznacza, że nie doceniam tego co już mam, zwłaszcza mojej wspaniałej rodziny (i to mam na myśli wszystkie jej pokolenia).
5. Jak widzisz siebie za 5 lat?
Hmm... Na mecie maratonu przed 4h. ;D
6. Czy inaczej wyobrażałaś sobie macierzyństwo?
Tak - ale wyobrażałam je sobie znacznie cięższym, sugerując się najczęściej udostępnianymi obrazkami w sieci i biadoleniem znajomych mam.
7. Ulubiony rodzaj kuchni?
Azjatycka i włoska
8. Czego nie lubisz robić?
Nie lubię nic nie robić. ;P
9. Co lubisz robić?
Aktywnie spędzać czas, grać w gry fabularne i planszowe, "polować" na oryginalną i nietuzinkową bizuterię, czytać, czytać, czytać....
10. Jak spędzasz czas z dzieckiem?
Aktywnie: na razie jest to bieganie, spacery, zabawy na podłodze (lub kocu na dworze przy odpowiedniej pogodzie), z czasem tego na pewno przybędzie; ale też dużo mu czytam
11. Wolisz styl elegancki czy sportowy?
Gotycki, steampunkowy i wiktoriański, potem klasyczny, potem sportowy

Zestaw Akuuku:
1. Co cię podkusiło do pisania bloga?
Matki biadolące, że na nic nie mają czasu i moja mama, która na początku oczekiwała ode mnie drastycznej zmiany, nim przyjęła do wiadomości, że z pewnych rzeczy i tak nie zrezygnuję, choć zostałam mamą.
2. Co sprawia, że wracasz na inne blogi?
Dobre teksty
3. Pomysł na szybki i zdrowy obiad?
Wrzucam do parowaru obrane ziemniaki, warzywa, pierś kurczaka, dodaję zioła, nalewam wody i włączam na godzinę.
4. Skąd bierzesz energię?
Z realizowania swoich pasji
5. Morze, jezioro czy góry?
Jasne, że góry!
6. Gdzie pojechałabyś z dzieckiem na wakacje?
W Bieszczady
7. Jak spędzasz czas wolny?
Aktywnie, z rodziną :)
8. Pomysł na własnoręczny prezent na chrzest?
Nigdy o tym nie myślałam, bo nie mam talentu w łapkach :P
9. Czy warto, żeby dziecko miało kontakt z czworonogiem?
Oj tak, mamy psa. :)
10. Cecha, dzięki której łatwiej mi w życiu to..
Optymizm
11. Kiedy jest mi ciężko...
Słucham "Harvest of sorrow" Bilnd Guardiana

Zestaw Karoliny (Zuzinkowy Świat):
1. Co lubisz robić w wolnej chwili?:)
Oddawać się moim pasjom, aktywnie wypoczywać z bliskimi, spotykać się ze znajomymi
2. Co skłoniło cię do założenia bloga?
Marudzenie niektórych mam, że przez dziecko na nic nie mają czasu i gadanie mojej mamy (i innych mam), że jak się zostało matką, to pewnych rzeczy już nie wypada. ;)
3. Twój największy sekret?
Pozostanie sekretem ;D
4. Z czym kojarzy ci się Macierzyństwo?
Ze spełnieniem, szczęściem, radością, realizowaniem pasji
5. Twoje największe marzenie?
Mam dużo marzeń, które lubię realizować, na razie największego nie mam, ale jest najambitniejsze - przebiec maraton. ;D
6. Kawa czy herbata?
Hmmm. taki program był w TV. ;D A tak poważnie - obie. ;)
7. Twoja pasja to...?
Dużo: roleplaying, gry planszowe, LARPy, bellydance, bieganie, gotyckie i steampunkowe ciuchy, oryginalna biżuteria, jazda na rolkach, góry... dużo tego
8. Mama- pierwsza myśl?
To ja! ;D
9. Co najlepiej poprawia ci humor?
Nie co, a kto - bliscy
10. Jakie blogi lubisz najbardziej?
Te, których autorzy ciekawie piszą
11. Coś lub ktoś? wywołuje uśmiech na twojej twarzy?
Ktoś - Bliscy

Zestaw Matki Prowincjonalnej:
1.Książka czy film?
książka
2.Lato czy zima?
oba i jeszcze wiosna, i jesień ;D
3.Film w domu czy w kinie?
w domu
4.Seks przy świetle czy po ciemku?
przy świetle
5.Góry, morze czy Mazury?
GÓRY! ;D
6.Dążysz do celu czy odpuszczasz?
Dążę do celu, ale nie po trupach, jak nie wychodzi, szukam nowej strategii. ;)
7.Jedno dziecko czy gromadka?
W planach dwójka, może trójka, a na razie jedno.
8.Nocny marek czy ranny ptaszek?
nocny marek
9.Wolny dzień leniwie czy aktywnie?
aktywnie :)
10.Spódnica czy spodnie?
To zależy od tego, co na górze ;D
11.Trzy cechy, które Cię najlepiej charakteryzują (niby nie pytanie, ale postawię pytajnik)?
rodzinna, uparta i ...PasjoMatka ;D

Zestaw Karoliny (Momenty z życia):
1. Góry czy morze?
Góry, góry, nade wszystko góry!
2. Książka czy gazeta?
Nie książka, a książki, dużo książek - horrory, thrillery, kryminały, fantastyka...
3. Aktywny wypoczynek czy lenistwo na kanapie?
Jakbyś nie wiedziała... ;p Zdecydowanie aktywny wypoczynek, choć czasem chwila lenistwa się przydaje, ale tylko CHWILA.
4. Artykuł/książka, który/ą ostatnio przeczytałaś i wywarł/a na Tobie wrażenie?
"Ręka Mistrza" S. Kinga
5. Co cenisz w blogach do których zaglądasz?
Teksty, brak afer, miła (rodzinna wręcz) atmosfera
6. Co Cię skłoniło do prowadzenia bloga?
Matki biadolące, że dziecko zmienia wszystko i na nic dla siebie nie maja czasu oraz moja mama, która uważała, że po porodzie powinnam tak *pyk* zmienić się w stateczną matronę, bo "matce nie wypada" tego, tamtego i sramtego.
7. Jakie wartości cenisz w życiu prywatnym?
Rodzina, przyjaciele, pasje, szczęście i satysfakcja, wolność, niezależność
8. Co zmieniło w Tobie macierzyństwo?
Stałam się bardziej zorganizowana i zdecydowanie lepiej idzie mi panowanie nad wszelkim chaosem.
9. Moment, który zmienił Twoje życie?
Każdy moment je zmienia - w końcu sama nad tym pracuję. ;D
10. Przesąd w który wierzysz i który praktykujesz?
Nie znam się na przesądach, wiedźmy nie zawracają sobie głowy bajkami. ;P
11. Gdybyś mogła cofnąć czas, aby zmienić tylko jedną rzecz co by to było?
Nic. Dobrych rzeczy nie trzeba, a te gorsze zawsze przynoszą jakąś naukę - byle tylko wyciągać z nich wnioski.
 

23 komentarze:

  1. Dziękuję, bardzo mi miło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. Powodzenia z blogowym projektem. :)

      Usuń
  2. 1. Dlaczego blog i dlaczego taka tematyka?
    Chciałam swoje myśli, pomysły i doświadczenia przekazać dalej. Stwierdziłam, że wrzucę wszystko do jednego wora i budowę i dziecko i dom, bo to moje życie, takie właśnie pomieszane jest :)

    2. Ile dzieci chciałabyś mieć?
    Pierwsza wersja mówiła o 4 (po 2 na pokój). 2 to plan minimum, a ile będzie - się okaże :)

    3. Co macierzyństwo zmieniło w Twoim życiu?
    Nabrałam pokory

    4. Co dziecko/dzieci zmieniło/y w Twoim życiu?
    Plany. Wcześniej marzyłam by była (Zosia), teraz chcę dla niej jak najlepiej

    5. Jakie są Twoje największe pasje?
    Muzyka - gram na skrzypcach, uwielbiam czytać i gotować, a jednak chyba Gotować na pierwszym miejscu. Mam nadzieję, że dojdzie do tego ogródeczek - już niedługo

    6. Co robisz by je (te pasje) realizować?
    gotuję, wymyślam, próbuję, smakuję, kombinuję.

    7. Ojciec dla dziecka powinien być...
    kochający, zdolny do poświęceń i oddany rodzinie

    8. Dla mojego dziecka/dzieci najbardziej pragnę...
    Dobrych ludzi wokół - choć wiem, że to nierealne, ale wierzę, że jeśli wychowam dzieci na dobrych ludzi, to na święcie będzie trochę lepiej

    9. Za najprzydatniejszy zakup dla dziecka uważam...
    Najprzydatniejsze rzeczy, bo nie zakup, bo nie kupowałam ;) - niania elektryczna (BabyOno), a z takich drobnostek - gryzaki wszelkiego typu, z wodnymi, konieczne zimnymi, na czele ;)

    10. Nigdy nie wychodzę z domu bez...
    Stanika :P

    11. Moja garderoba byłaby niepełna bez...
    Stanika :P w ogóle bielizny. A z tego co zazwyczaj widać, to jeansów :)

    Pytanie z herbatą nie było głupie - ja pijam chętniej kawę, a herbata też ma teinę, więc dla mnie jest alternatywą :D a nie mniejszym złem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja i bez kawy i bez herbat wszelkiego rodzaju funkcjonować nie mogę. ;D

      PS. U mnie gra na skrzypcach jest rodzinna - mój dziadek grał, a rodzeństwo gra. :)

      Usuń
    2. u mnie też rodzinna, dlatego pewnie gram, bo mam skrzypce :)

      Usuń
    3. Może Zosia też będzie chciała uczyć się gry na skrzypcach. :) U nas wszelkie zapędy do pójścia do szkoły muzycznej wynikały właśnie z tego, że patrząc na mamę i dziadka też chciało się na czymś grać.

      Usuń
  3. Żeby nie być Ci dłużną, odpowiadam na pytania:

    1. Dlaczego blog i dlaczego taka tematyka?
    Lubię pisać i mam dużo do powiedzenia. Tworzeniem bloga udowadniam, że macierzyństwo może być ogromnym atutem, dawać poczucie spełnienia i motywować do działania.
    2. Ile dzieci chciałabyś mieć?
    Chciałabym...czwórkę. Ale na trójce pewnie się skończy ;)
    3. Co macierzyństwo zmieniło w Twoim życiu?
    Zapytaj lepiej, czego nie zmieniło :P
    4. Co dziecko/dzieci zmieniło/y w Twoim życiu?
    Nareszcie jestem szczęśliwa.
    5. Jakie są Twoje największe pasje?
    Pisanie, gotowanie, bycie mamą, zdobywanie wiedzy.
    6. Co robisz by je (te pasje) realizować?
    Wstaję rano i...biorę się do roboty.
    7. Ojciec dla dziecka powinien być...
    Jak dla mnie, taki jak mój mąż ;)
    8. Dla mojego dziecka/dzieci najbardziej pragnę...
    Ich szczęścia.
    9. Za najprzydatniejszy zakup dla dziecka uważam...
    Naszą spacerówkę.
    10. Nigdy nie wychodzę z domu bez...
    Telefonu, pieniędzy, torebki, notatnika i idealnej fryzury.
    11. Moja garderoba byłaby niepełna bez...
    Imponującej kolekcji szalików.

    Et voilà! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytując Twój komentarz: "ad. 6 - zupełnie, jakbym słyszała siebie :D"
      Tymi szalikami mnie zaskoczyłaś. Ja mam tylko jeden, odkąd dorwałam ten:
      http://www.restyle.pl/product-pol-677-LS-002-Pyon-Pyon-Koci-szalik-czapka-szalik-z-uszami-kota.html
      Ale rozważam jeszcze zakup tego:
      http://www.restyle.pl/product-pol-980-BEZOWY-czapkoszalik-koci-szalik-zimowa-czapka-z-uszami-.html

      Usuń
    2. Tak wtrącając się w dyskusję, ja mam z szalikami tak, że jak mi się mój znudzi, to robię sobie nowy, taki, jaki mi się podoba :D :D

      Usuń
    3. Chyba zrobię sobie taki na drutach! Szalik z kapturem to kapitalna sprawa ;)

      Usuń
    4. Żebym ja miała dar do takich rzeczy, ale do tego mam dwie lewe ręce. Jak mama próbowała mnie nauczyć wyszywać, to przyszyłam sobie serwetkę do spodni, w dodatku stylem tragicznym. O zgrozo, brat ciekaw co robię spróbował ...i wyszło mu to zdecydowanie lepiej. Za to z "robótek ręcznych" umiem baterię przy kuchennym zlewie wymienić. ;P

      Usuń
  4. 1. Dlaczego blog i dlaczego taka tematyka?
    Prowadziłam kiedyś bloga prywatnego, spodobała mi się taka forma "wyplucia" tego, co siedzi pod moją rudą czupryną :) Dlaczego taka tematyka? Wiem, co to znaczy być napiętnowaną przez społeczeństwo alternatywną mamą, chciałam dzięki temu powiedzieć innym takim rodzicom - don't give up! W kupie siła :)

    2. Ile dzieci chciałabyś mieć?
    Mam synka, chciałabym mieć jeszcze córeczkę. Jak chyba każda kobieta :) Ale najpierw musiałabym poukładać swoje życie, by zacząć o tym myśleć.

    3. Co macierzyństwo zmieniło w Twoim życiu?
    Macierzyństwo nauczyło mnie odpowiedzialności. Wbrew pozorom pokazało mi też, jaka ja jestem ważna dla siebie samej.

    4. Co dziecko/dzieci zmieniło/y w Twoim życiu?
    Stałam się cierpliwsza, bardziej wyrozumiała, bardziej waleczna. No i przekonałam się, że można być w stanie bez mrugnięcia okiem oddać życie za swoją kruszynkę :)

    5. Jakie są Twoje największe pasje?
    Hm... Czytanie i pisanie. Poezja, horror, także mało znane gore. Lubię fotomodeling, rekonstrukcję historyczną. Moją pasją jest... nauka! Lubię uczyć się nowych rzeczy, daje mi to poczucie wartości, spełnienia.

    6. Co robisz by je (te pasje) realizować?
    Hm... Dowiaduję się coraz to nowych rzeczy, śledzę wykroje i modę historyczną (średniowiecze i XIX wiek), ćwiczę warsztat pisarski. Wszystko we własnym zakresie.

    7. Ojciec powinien być...
    Kochający, odpowiedzialny, powinien być najlepszym przyjacielem, ale z zachowaniem relacji ojcowskiej.

    8. Dla mojego dziecka/dzieci najbardziej pragnę...
    Zdrowia i szczęścia. I żeby miały w życiu łatwiej niż ja :)

    9. Za najprzydatniejszy zakup dla dziecka uważam...
    Hm... książki. Wszelakie :)

    10. Nigdy nie wychodzę z domu bez...
    Telefonu :D Ostatnio przekonuję się do torebek nawet ;P

    11. Moja garderoba byłaby niepełna bez...
    GORSETU. Ubrań, z których mogę stworzyć rekonstrukcję sukni z lat 60tych XIX wieku :P



    Dzięki za nominację.
    P.S Blind Guardian <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samo bycie alternatywnym potrafi być piętnowane przez społeczeństwo, a co dopiero bycie alternatywnym rodzicem. ;) Najgłupsze pytanie jakie zasłyszałam mając na sobie gotycką sukienkę, glany na koturnie i toczek z woalką było: "a wy pijecie wódę na nagrobkach ze szkła od zniczy?" Teraz tylko komentują pod nosem, tylko dość głośno, żebym słyszała.
      Fajnie widać, że nie jestem jedyną, która za najprzydatniejszy zakup dla dziecka uważa książki, choć mój smyk ma dopiero 9 miesięcy, ale baja na dobranoc musi być. :)

      Usuń
  5. Dziękujemy za nominacje:) Odpowiedzi są już na blogu zapraszamy!

    http://www.nieidealnamatka.pl/2014/02/ho-ho-i-mamy-odpowiedzi.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też widzę zebrałaś hurtem kilka nominacji. ;)

      Usuń
    2. Tak prościej:) I mało czasu więc szybciej wyszło:D

      Usuń
    3. I przynajmniej blog się nie składa z samych postów o L.B.A. ;P

      Usuń
  6. Nominowałam Cię teraz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wolnej chwili odpowiem na pytania w komentarzu i dopiszę odpowiedzi do tego postu. :)

      Usuń
  7. Odpowiedziałam :) wpisem nowym :D

    http://try-2-fit.blogspot.com/2014/03/liebster-blog-award-smutki.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byleby tylko tych smutków ubywało. :)

      Usuń