środa, 15 stycznia 2014

PLAN TRENINGOWY DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Pewnie wiele z Was wśród noworocznych postanowień ma "zrzucić co nieco" - nawet jeśli nie wynikające z ciąży, to może ze świątecznego objedzenia, którego chyba nikomu nie udaje się uniknąć. Bieganie jest w tym o tyle dobre, że można połączyć je ze spacerem z dzieckiem. Plan, który proponuję, opracowany przez Trening biegacza jest idealny dla osób, które nie biegały, a chcą zacząć, ma on na celu dojście do godzinnego biegania, należy jednak pamiętać o kilku sprawach:
- optymalna częstotliwość treningu to taka uwzględniająca dzień lub nawet dwa przerwy między treningami, zwłaszcza, jeśli jesteśmy początkujący;
- plan treningowy układa ktoś, kto się na nim zna, nie ma potrzeby na siłę szarpać się na więcej, zwłaszcza jeśli brak nam doświadczenia;
- nie idź biegać wcześniej niż 2h po jedzeniu, chyba, że posiłek był lekki, to możesz po ok 1,5h;
- dziecko do wózka ubierz adekwatnie do pogody, siebie tak, jakby na dworze było 10 stopni więcej;
- bieg kończ pod domem, nie spaceruj po biegu przegrzana i spocona z dzieckiem;
- nie zapomnij o rozgrzewce i rozciągnięciem się przed wyjściem, nie daj się wkręcić myślom: "rozgrzeję się na pierwszych metrach";
- idealne tempo biegu to takie, w którym jesteś w stanie normalnie rozmawiać bez zadyszki;
- wyrób sobie nawyk, by zawsze mieć przy sobie bidon/butelkę z wodą i kostkę cukru, zwłaszcza przy dłuższym bieganiu (lepiej, żeby się okazało, że nie były potrzebne, niż by ich zabrakło gdy będą potrzebne);
- bieganie ma być również przyjemnością, czerp z niego radość ...albo poszukaj innego sportu.
kliknij, aby powiększyć
źródło: TreningBiegacza.pl

Pełen opis polecanego planu treningowego dostępny TUTAJ. Jeśli jednak czujesz, że Twój poziom kondycji nie pozwala na jego zastosowanie - nie szalej, bo są inne opcje do wyboru - wypróbuj ten, którego celem jest 30 minut biegu przeznaczony dla absolutnie początkującego biegacza, albo plan dla kanapowca, który chce zacząć biegać. Warto zapoznać się z wszystkimi trzema i wybrać odpowiedni dla siebie.

TUTAJ dostępne są różne plany treningowe od TreningBiegacza.pl w zależności od wyznaczonego sobie celu i stopnia zaawansowania.

Jeśli ktoś dopiero zaczyna, w dodatku po ciąży, to pokonywane odległości będą początkowo niewielkie, ale nie należy się tym zniechęcać - najważniejsze to zacząć i nie rezygnować. Dość często organizowane są krótsze biegi dla amatorów (3km i 5km), więc jeśli się dojdzie do pokonywania takiego dystansu posługując się planem treningowym, to można spróbować swoich sił na zawodach (i nierzadko choć pamiątkowy medal przywieźć) - warto! 

4 komentarze:

  1. No pięknie... Można, naprawdę, i potem ciągnie bardzo :-) Może nie jeśli chodzi o utratę wagi (ja miałam duży apetyt), ale endorfiny są moimi najlepszymi przyjaciółkami, a ona szaleją podczas biegania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, że gdzieś czytałam, że ktoś porównał odczucia po bieganiu z odczuciami po dobrym seksie. ;D

      Usuń
  2. Nie potrafię się doczekać, kiedy będę mogła zacząć ćwiczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częściowo zaczniesz ćwiczyć wcześniej. Jak mój maluch już sam trzymał główkę, to uwielbiał, gdy leżałam na plecach i podnosiłam go do góry do wyprostu ramion, po czym opuszczałam w dół i całowałam smyka w nosek. On miał radochę, a mi hantelki do ćwiczenia mięśni ramion nie były potrzebne. ;D

      Usuń